Friday, September 24, 2010

Raya 2010

Salam,

Moga Hari Jumaat ini memberi keceriaan kepada kita semua. Hari ini dah 15 Syawal. Sesungguhnya benarlah bahawasanya masa itu EMAS. Cepat sungguh ianya berlalu. Rasanya masih belum terlewat untuk saya mengucapkan SELAMAT HARI RAYA buat semua kengkawan. MAAF ZAHIR & BATIN. Lama sungguh saya tak update blog. Keadaan diri tak mengizinkan. Hari ini curi masa sikit untuk cerita sikit pasal raya. sikit jer.

Istimewanya Hari Raya selain daripada Hari Kemenangan buat Umat Islam yang menjalani ibadah puasa, ianya merupakan hari di mana pada masa ini lah kita luangkan masa dan waktu untuk menziarahi sanak saudara. Tahun nie giliran menyambut 1st raya kat Kg. Kuala Masai, JB. So sehari sebelum raya kami bertolak pulang ke JB.

Biasanya aktiviti menziarah keluarga bermula pada hari raya kedua. Nie sebahagian daripada gambar-gambar berhari raya di JB.

Bergambar bersama anak saudara.

Tema tahun nie hijau. Aqeela bergaya dengan baju raya hasil tangan mama tercinta.

Ini halaman rumah yang pertama kami serbu pada hari raya ke 2. Rumah Pak oteh. Rumah yang wajib kami ziarahi setiap tahun. Anak-anak sibuk nak bergambar di luar rumah.



Aqeela bersama sepupu-sepupunya yang selalu buat dia lupa kat mama & papa bila tiba kampung. Aqeela cucu tunggal sebelah saya so memang selalu excited nak balik kampung coz kat sana ramai sepupu merangkap kawan-kawan.

Hari raya ke3. Bilangan konvoi beraya dah berkurang. Muka masing-masing dah keletihan. Saya bukan letih lagi dah... kalau dapat bantal mau lelap.


Hidangan pagi raya, biasala ketupat, rendang, sayur lodeh dan kuah kacang. Kat JB nie mesti ada ayam masak kicap tau. Wajib.


No comments: