Monday, November 11, 2019

11.11

“السّلام عليكم”
peace be upon you
salam sejahtera

11-11 kebelakangan ini selalu sangat nombor-nombor yang begini menjadi tumpuan. Tumpuan untuk Jualan lah biasanya.

Ya, saya sangat tertekan!

Ya Allah,
Alhamdulillah, atas kurniaanMu menambah uisaku setahun lagi. Entah berapa umur nanti yang Engkau berikan kepada hambamu ini. Aku memohon kepadaMu Ya Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang, berikanlah aku kesempatan untuk berbuat yang terbaik kepada kedua Ibubapaku, mertuaku, suamiku, anak-anakku, adik beradikku, saudara-maraku serta sahabat handaiku dan seluruh umat manusia.

Ya Allah, diusiaku yang sekarang ini pimpinlah aku hari ini di waktu yang akan datang menuju ke SyurgaMU. Aku pasrahkan setiap tarikan nafasku ini kepadamu, hanya kepadaMu. Ya Allah, Ya Barii yang Maha mengatur. Aturlah kehidupanku hari ini dan hari mendatang mengikut aturanMu.


 

No comments: